ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Pozwolenie zintegrowaneDrukuj informacjęSprawa: Pozwolenie zintegrowane

Szczegóły informacji

Pozwolenie zintegrowane

Wydział: Departament Środowiska

Ogłoszono dnia: 2018-03-06 09:30:25

Termin załatwienia

Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie - wydanie pozwolenia powinno nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku (art. 209 ust. 2 Prawa ochrony środowiska). Jeżeli wniosek dotyczy nieistotnej zmiany pozwolenia zintegrowanego, powinien być załatwiony w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego).

Osoba kontaktowa

Joanna Dreczkowska, Beata Kałużna

Miejsce załatwienia

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
lub osobiście w Kancelarii Ogólnej - parter, pokój 59 (przy wejściu głównym do Urzędu).

Telefon kontaktowy

(095) 73-90-384, (068) 45-65-547

Adres e-mail

sekretariat.dsr@lubuskie.pl

Sposób załatwienia

Marszałek województwa wydaje decyzję administracyjną udzielajacą pozwolenia zintegrowanego lub odmawiającą udizelenia pozwolenia.

Miejsce odbioru

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
 
Wydział Zamiejscowy Urzędu
ul. Mościckiego 6
66-400 Gorzów Wielkopolski

Wymagane Dokumenty

I. Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien spełniać wymagania art. 208 ustawy Prawo ochrony środowiska, tak jak dla wniosków o wydanie pozwoleń  o których mowa w art. 181 ust. 1 pkt 2-4 ww. ustawy i zawierać zgodnie z art. 184 ust. 2, 2b i 5 powyższej ustawy następujące informacje:
 
1. oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2. oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji za eksploatację instalacji zgodnie z przepisami ochrony środowiska, w przypadku określonym w art. 183b ustawy POŚ (tj. w przypadku objęcia jednym pozwoleniem oznaczonych części instalacji);
3. adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
4. informację o tytule prawnym do instalacji;
5. informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz  charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
6. ocenę stanu technicznego instalacji;
7. informację o rodzaju prowadzonej działalności;
8. opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
9. blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
10. informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
11. wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych - w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
12. warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji;
13. informację o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
14. informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
15. wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;
16. zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
17. proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie - również proponowany termin zakończenia tych działań;
18. proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
19. deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
20. deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
21. deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym w art. 191a ustawy POŚ (dot. wniosku złożonego przez podmiot podejmujący realizacje nowej instalacji);
22. czas, na jaki wydane ma być pozwolenie;
23. numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
24. wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania, z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości;
25. określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania w ciągu roku;
26. wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko;
27. opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów;
28. wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzajów magazynowanych odpadów;
29. wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego zgodnie z art. 208 ust. 2 – POŚ powinien zawierać również informacje o:
a) oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość;
b) istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko;
c) prognozowanej wielkości emisji hałasu wyznaczonej przez poziomy hałasu (wyrażone jako wskaźniki hałasu LAeq D i LAeq N) powodowanego poza zakładem na terenach sąsiednich oraz o akustycznym oddziaływaniu
na rodzaje terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1, a także o rozkładzie czasu pracy źródeł hałasu dla doby, wraz z przewidywanymi wariantami;
d) prognozowanej ilości, stanie i składzie ścieków przemysłowych, o ile ścieki nie będą wprowadzane do wód lub do ziemi;
e) prognozowanej ilości wykorzystywanej wody, o ile nie zachodzą warunki, o których mowa w art. 202 ust. 6 (tj. jeżeli wody powierzchniowe lub podziemne pobierane są wyłącznie na potrzeby instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego, wniosek powinien być uzupełniony o wymagania wniosku
o wydanie pozwolenia wodnoprawnego ma pobór wód, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie Prawo wodne);
f) proponowanych sposobach zapobiegania występowaniu i ograniczania skutków awarii, jeżeli nie dotyczy zakładów, o których mowa w art. 248 ust. 1 ustawy POŚ (tj. „zakładów o zwiększonym ryzyku” i „zakładów o dużym ryzyku” wystąpienia awarii przemysłowej);
g) spełnianiu wymagań, o których mowa w art. 207 ust. 1 i 1a ustawy POŚ (dotyczy BAT);
Najlepsze dostępne techniki (BAT) powinny spełniać wymagania, przy których określaniu uwzględnia się jednocześnie:
  • rachunek kosztów i korzyści;
  • czas niezbędny do wdrożenia najlepszych dostępnych technik dla danego rodzaju instalacji;
  • zapobieganie zagrożeniom dla środowiska powodowanym przez emisje lub ich ograniczanie do minimum;
  • podjęcie środków zapobiegających poważnym awariom przemysłowym  lub zmniejszających do minimum powodowane przez nie zagrożenia dla środowiska;
  • termin oddania instalacji do eksploatacji;
  • dokumenty referencyjne BAT oraz konkluzje BAT, o ile zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
30. przy określaniu najlepszych dostępnych technik, także w przypadku gdy instalacja nie jest nowo uruchamiana lub zmieniana w sposób istotny, bierze się pod uwagę wymagania zawarte w art. 143 - POŚ:
- stosowanie substancji o małym potencjale zagrożeń;
- efektywne wytwarzanie oraz wykorzystanie energii;
- zapewnienie racjonalnego zużycia wody i innych surowców oraz materiałów
i paliw;
- stosowanie technologii bezodpadowych i małoodpadowych oraz możliwość odzysku powstających odpadów;
- rodzaj, zasięg oraz wielkość emisji;
- wykorzystywanie porównywalnych procesów i metod, które zostały skutecznie zastosowane w skali przemysłowej;
- postęp naukowo-techniczny.
 
31. uzasadnienie dla proponowanej wielkości emisji w przypadku, o którym mowa w art. 204 ust. 2 ustawy POŚ (dotyczy odstępstwa od granicznych wielkości emisyjnych określonych w konkluzjach BAT);
32. opis wariantów środków zapobiegających powstawaniu zanieczyszczeń, o ile takie warianty istnieją;
33. w przypadku gdy eksploatacja instalacji obejmuje wykorzystywanie, produkcję lub uwalnianie substancji powodującej ryzyko oraz występuje możliwość zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód gruntowych na terenie zakładu:
  • raport początkowy o stanie zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych tymi substancjami;
  • opis stosowanych sposobów zapobiegania emisjom do gleby, ziemi i wód gruntowych,
  • propozycje dotyczące sposobu prowadzenia systematycznej oceny ryzyka zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych substancjami powodującymi ryzyko, które mogą znajdować się na terenie zakładu, w związku z eksploatacją instalacji albo sposobu i częstotliwości wykonywania badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami oraz pomiarów zawartości tych substancji w wodach gruntowych, w tym pobierania próbek;
34. w przypadku gdy eksploatacja instalacji powoduje wprowadzanie pyłów i gazów do powietrza, wniosek powinien zawierać informacje (wyszczególnione w art. 221 – POŚ):
  • czas pracy źródeł powstawania i miejsc wprowadzania gazów lub pyłów
    do powietrza w ciągu roku;
  • określenie wprowadzanych do powietrza rodzajów i ilości gazów lub pyłów przypadających na jednostkę wykorzystywanego surowca, materiału, paliwa lub powstającego produktu;
  • opis terenu w zasięgu pięćdziesięciokrotnej wysokości najwyższego miejsca wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, z uwzględnieniem obszarów poddanych ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy  o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym;
  • określenie aerodynamicznej szorstkości terenu;
  • aktualny stan jakości powietrza;
  • określenie warunków meteorologicznych;
  • wyniki obliczeń stanu jakości powietrza, z uwzględnieniem metodyk modelowania, o których mowa w art. 12, wraz z graficznym przedstawieniem tych wyników a także informacje, o których mowa:
- w art. 184 ust. 2 pkt 10, powinny zawierać określenie wielkości emisji w zakresie gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza, wyrażonej w kg/h i w Mg/rok, a w przypadku instalacji, dla której są ustalone standardy emisyjne, także w jednostkach, w jakich wyrażone są te standardy;
- w art. 184 ust. 2 pkt 16, powinny wskazywać usytuowanie stanowisk do pomiaru wielkości emisji w zakresie gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza oraz proponowany zakres, metodykę i sposób wykonywania tych pomiarów.
 
35. w przypadku gdy na instalacji są przetwarzane odpady wniosek powinien zawierać informacje (wyszczególnione w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach):
  • numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
  • wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
  • określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
  • oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
  • wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
  • szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej;
  • przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
  • oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
  • opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
  • opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
  • określenie minimalnej i maksymalnej ilości odpadów niebezpiecznych, ich najniższej i najwyższej wartości kalorycznej oraz maksymalnej zawartości zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich – w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów;
  • informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 – w przypadku zezwoleń na przetwarzanie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych dotyczących unieszkodliwiania tych odpadów;
  • informacje, o których mowa w art. 98 ust. 1 - w przypadku zezwoleń na przetwarzanie dotyczących unieszkodliwiania odpadów pochodzących z procesów wytwarzania dwutlenku tytanu oraz z przetwarzania tych odpadów, przez ich składowanie - do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska;
  • informacje, o których mowa w art. 102a ust. 1 pkt 1–4 – w przypadku zezwolenia na przetwarzanie dla prowadzącego zakład recyklingu statków;
  • informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
36. w przypadku gdy eksploatacja instalacji powoduje wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi wniosek powinien zawierać informacje wyszczególnione w art. 409 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne. (Dz. U. 2017 r., poz. 1566).
 
II. Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien on zawierać informacje o spełnianiu wymogów, o których mowa w art. 143 ustawy POŚ (art. 184 ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska).
 
III. W przypadku przekroczenia standardów jakości powietrza o którym mowa w art. 225 ustawy Prawo ochrony środowiska wydanie pozwolenia zintegrowanego dla nowo budowanej instalacji lub zmienianej w sposób istotny musi zostać poprzedzona postępowaniem kompensacyjnym.
 
IV. Wniosek o zmianę pozwolenia zintegrowanego zawiera dane o których mowa powyżej, mające związek z planowanymi zmianami.
 
V. Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego składa się w postaci papierowej w dwóch egzemplarzach (art. 208 ust. 5 ustawy Prawo ochrony środowiska) oraz  w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (art. 208 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo ochrony środowiska).
 
VI. Do wniosku o wydanie pozwolenia należy dołączyć (art. 184 ust. 4 i art. 208 ust. 6 Prawa ochrony środowiska):
1. dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
2. streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
3. dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej,
4. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
 
Na wniosku powinien znajdować się podpis osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli zgodnie z KRS, jeśli do zadania został wyznaczony pełnomocnik należy dołączyć pełnomocnictwo i opłatę skarbową za pełnomocnictwo.

Czas realizacji

Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie - wydanie pozwolenia powinno nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku (art. 209 ust. 2  Prawa ochrony środowiska).
Jeżeli wniosek dotyczy nieistotnej zmiany pozwolenia zintegrowanego, powinien być załatwiony w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego).

Opłaty

Opłata rejestracyjna, warunkująca rozpatrzenie wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego.
Opłatę rejestracyjną należy wnieść na rachunek:
 
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
ul. Konstruktorska 3a  BGK III O/Warszawa
Nr konta:  76 1130 1062 0000 0109 9520 0010
 
Wysokość opłaty określa rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183) w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych. Wysokość opłaty rejestracyjnej obliczana jest wg wzoru podanego w §1 ust 1 ww. rozporządzenia.
 
O = B x WR / WP
gdzie:
O - oznacza wysokość opłaty rejestracyjnej,
B - oznacza wysokość bazowej stawki opłaty dla danego rodzaju instalacji,
WR - oznacza maksymalną teoretyczną (możliwą teoretycznie do osiągnięcia) wielkość parametru charakteryzującego skalę działalności prowadzonej w danej instalacji,
WP - oznacza progową wielkość parametru charakteryzującego skalę działalności prowadzonej w instalacji danego rodzaju,
Jeżeli na terenie zakładu położona jest więcej niż jedna instalacja tego samego rodzaju, to wskaźnik (WR) określa się jako sumę maksymalnych teoretycznych wielkości parametrów charakteryzujących skalę działalności poszczególnych instalacji.
Jeżeli obliczona wysokość opłaty rejestracyjnej jest wyższa niż 12 000 zł, to opłatę wnosi się w wysokości 12 000 zł.
 
Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia w wysokości:
2 011,00 zł - od pozwoleń wydawanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
506,00 zł - od pozwoleń wydawanych w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w  rolnictwie, mikro przedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców,
17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
 
Opłaty skarbowe należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zielona Góra:
 
PKO BP S.A. nr  83 1020 5402 0000 0002 0248 5258
 
z adnotacją jakich czynności dotyczy.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Ministra Środowiska za pośrednictwem Marszałka Województwa Lubuskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Zgodnie z art. 378 ust. 2a i ust. 2aa pkt 2 ustawy Prawo ochrony środowiska marszałek województwa jest właściwy w sprawach:
 
a) przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zakładów, gdzie jest eksploatowana instalacja, która jest kwalifikowana jako przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania  na środowisko (Dz.U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.),
 
b) przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko  w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji  o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.), realizowanego na terenach innych niż wymienione w lit. a,
 
c) pozwolenia zintegrowanego dla regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych i dla instalacji określonych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych.
 
Wykaz przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko  określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71).

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.);
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 ze zm.);
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm.);
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018r. poz. 21 ze zm.);
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1169);
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko  (Dz. U. z 2016 r. poz. 71);
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183) w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Marszałkowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-03-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Dreczkowska, Beata Kałużna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-03-06 08:11:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-03-06 09:30:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-03-06 09:30:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3127 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony