ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na zbieranie i/lub zezwolenie na przetwarzanie odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na zbieranie i/lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów

Szczegóły informacji

Zezwolenie na zbieranie i/lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów

Wydział: Departament Środowiska

Ogłoszono dnia: 2018-03-01 13:06:46

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Osoba kontaktowa

Aneta Grochowska, Aleksandra Źrebiec

Miejsce załatwienia

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
lub osobiście w Kancelarii Ogólnej - parter, pokój 59 (przy wejściu głównym do Urzędu).

Telefon kontaktowy

(095) 73-90-383, (068) 45-65-597

Adres e-mail

sekretariat.dsr@lubuskie.pl

Sposób załatwienia

Marszałek województwa wydaje decyzję administracyjną zezwalającą lub odmawiającą zbierania i/lub przetwarzania odpadów.

Miejsce odbioru

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
 
Wydział Zamiejscowy Urzędu
ul. Mościckiego 6
66-400 Gorzów Wielkopolski

Wymagane Dokumenty

Decyzję zezwalającą na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów wydaje się na wniosek posiadacza odpadów.
Pisemny wniosek na zbieranie odpadów zawiera:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) rodzaje odpadów przewidywanych do zbierania;
3) oznaczenie miejsca zbierania odpadów;
4) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
5) opis metody lub metod zbierania odpadów;
6) dodatkowe warunki zbierania odpadów, jeżeli wymaga tego specyfika odpadów, w szczególności niebezpiecznych, lub potrzeba zachowania wymagań ochrony życia lub zdrowia ludzi lub środowiska;
7) wymagania wynikające z przepisów odrębnych;
8) czas obowiązywania zezwolenia.
 
Pisemny wniosek na przetwarzanie odpadów zawiera:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;   
2) rodzaj i masę odpadów przewidywanych do przetworzenia i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
3) miejsce i dopuszczoną metodę lub metody przetwarzania odpadów, ze wskazaniem procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinnej mocy przerobowej;
4) dodatkowe warunki przetwarzania odpadów, jeżeli wymaga tego rodzaj odpadów, w szczególności niebezpiecznych, lub potrzeba zachowania wymagań ochrony życia, zdrowia ludzi lub środowiska;
5) miejsce i sposób magazynowania odpadów oraz rodzaj magazynowanych odpadów;
6) minimalną i maksymalną ilość odpadów niebezpiecznych, ich najniższą i najwyższą wartość kaloryczną oraz maksymalną zawartość zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich – w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów;
7) informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.) – w przypadku instalacji lub urządzeń do unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych;
8) informacje wynikające z przepisów odrębnych;
9) czas obowiązywania zezwolenia.

Czas realizacji

Nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Opłaty

616,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów
17,00 zł - opłata skarbowa w przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty skarbowe należy wnieść z chwilą powstania obowiązku ich zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zielona Góra:
 
PKO BP S.A. nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258
 
z adnotacją jakich czynności dotyczy.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo odwołania do Ministra Środowiska, za pośrednictwem Marszałka Województwa Lubuskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna

Art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.);
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Marszałkowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-03-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Aneta Grochowska, Aleksandra Źrebiec
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-03-01 13:05:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-03-01 13:06:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-03-06 08:03:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2914 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony